Pagina's

dinsdag 5 juli 2011

me and my horse

even vooraf: Heb je een hekel aan paarden en lijkt dit artikeltje stom , klik dan op het rode kruisje boven in , Vanmiddag komt er een normaal artikel onlinne.


dit zijn romeo en ik na een training aan het crossen door de bak .

Romeo is mijn maatje , mijn alles. veel mensen snappen niet dat je echt een band met een dier kan krijgen. In het begin kon ik totaal niet met hem overweg , hij vertrouwde mij niet en ik hem niet. Romeo is blind aan een oog , dus vertrouwen in elkaar hebben is alles . Als ik wil gaan springen moet romeo mij vertrouwen , want aan een kant ziet hij helemaal niks meer. Wil ik buiten gaan rijden of gewoon trainen , het zelfde verhaal.


Na een maand of twee begon het goed te gaan , ik kreeg vertrouwen in romeo en hij leerde mij vertouwen , mijn moeder die er eerder op reed dan ik leerde me omgaan met het feit dat romeo het liefst hard gaat. Het is een engels volboed het soort paard dat ze bij de paarden races gebruiken. En die zijn best soms moeilijk met het rijden .

Ik ben nooit echt een held geweest met springen , maar met romeo ging het steeds beter. Toen ik na een tijdje weer is ging springen ging het zo goed dat we steeds hoger gingen . na een tijdje lag de balk op 1.10 meter . Ik geef eerlijk toe doodeng vond ik het .
ik ging na even twijfelen op de hindernis af , romeo voelde dat ik twijfelde en wou er niet overheen , eerste poging mislukt.
de tweede keer zette ik door en moedigde romeo aan om te gaan , en we gingen! Sinds dien durf ik weer wat meer , de band tussen mij en romeo is ook sterker .


Ik baal nog wel is als ik na een training afstap , maar ja dat komt wel weer goed. Romeo heeft snel last van zijn rug waardoor het de ene dag beter gaat dan de andere . Ik hoop echt dat we nog een lange tijd bij elkaar blijven en nog veel gaan leren met zijn tweeen .
Ik heb ambities hoger in de dressuur te komen , maar springen met romeo vind ik tegenwoordig ook helemaal leuk .
woensdag heb ik een terreinrit , door het weiland , over boomstammen springen enzo. mischien post ik nog een kort tussendoor artikeltje hoe het ging

xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten